راهنمای خرید انواع دستگاه گلاب گیری {خانگی و صنعتی}
نوشته شده توسط : مدیر

دستگاه گلاب گیر :

انسان از ابتدای حیات به دنبال بهره گرفتن از تمامی منابع موجود در طبیعت بوده است. از گذشته تا به حال همگی ما به دنبال بهره گرفتن از عصاره های انواع گیاهان بوده ایم . بسیاری از گیاهان برای تهیه اسانس یا همان عطر کاربرد دارند. یکی از این گیاهان، گل محمدی می باشد که همگی شما با عصاره آن یعنی گلاب آشنا هستید که یکی از گرانترین اسانس های دنیا است. برای بدست آوردن گلاب، امروزه از دستگاه های گلاب گیری استفاده می‌شود. وظیفه اصلی دستگاه گلاب گیر جداسازی دو نوع مایع که هر کدام نقطه جوش متفاوتی دارند؛ میباشد. بدین صورت که مقدار مشخصی از گل محمدی را درون دیگ آب جوش میریزند و آن را تقطیر میکنند تا گلاب بدست آید.

تقطیر نام عملی است باعث تولید نهایی گلاب یا سایر عرقیات میشود.

انواع گلاب :

تفاوت انواع گلاب در میزان گل محمدی است که برای تولید آن استفاده شده است. که به چند دسته تقسیم میشود :

گلاب سنگین

گلاب سبک

گلاب دو آتیشه

گلاب سه آتیشه

گلاب پس آب

خرید دستگاه گلاب گیر :

حال اگر قصد خرید دستگاه گلاب گیری را دارید؛ میتوانید به سایت niazet.com مراجعه کنید. شما در این سایت قادر به تماشای انواع دستگاه های گلاب گیری هستید. در niazet.com انواع دستگاه‌ها با بهترین کیفیت و ویژگی های گوناگون ، کندانسور یا خنک کننده های متنوع و تمام متعلقات مربوطه و… وجود دارند. شما میتوانید با مراجعه به سایت و استفاده از مشاوره های رایگان کارشناسان خبره و کار بلد نیازت، با کسب اطلاعات کافی و وافی مطمئن ترین خرید را انجام دهید. شما با توجه به نیازتان و کاری که قصد انجام آن را دارید؛ باید به خرید دستگاه گلاب گیری مبادرت کنید.

انواع دستگاه گلاب گیر:

دستگاه های گلاب گیری در دو نوع خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هرکدام خود انواع و اقسام مختلفی دارد.

دستگاه گلاب گیر خانگی یا سنتی :

ظرفیت دستگاه های‌ عرقگیری خانگی بین 10 لیتر تا 220 لیتر میباشد.این دستگاه ها نمونه های متفاوتی دارد که راحت ترین و بی دردسر ترین آن ها (بیدون شیری) است. بدین صورت که آب و گل محمدی را داخل بیدون ریخته و روی شعله اجاق قرار میدهیم. سر این دیگ دارای دو یا چهار چفت میباشد که بر روی آن لوله اتصال و ترمومتر و ترمومانومتر نصب میگردد.

ترمومتر وسیله ای برای اندازه گیری حرارت و دما و ترمومانومتر وسیله ای جهت اندازه گیری دما و فشار است.

بیدون ها نیازمند خنک کننده ای برای سرعت ببخشیدن به گرفتن گلاب است و کار شما را بسیار راحت میکند چرا که دیگر نیازی به آب و یخ و … ندارد. این خنک کننده ها کندانسور نامیده میشود.کندانسور ها در دو نوع برقی و آبی هستند که به وسیله شلنگ سیلیکونی به بیدون متصل میشوند.

 منبع محتوا در سایت روزانه




:: برچسب‌ها: روزانه , نیازت ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: